שבר בכף היד

כל אחד עלול ליפול, להחליק או להיות מעורב בתאונת דרכים, דבר שעלול להוביל למצב של שבר בכף היד. יש לזכור כי כף היד שלנו נחשבת למערכת מפרקית מורכבת ועדינה, לכן נפילה על היד או טראומה כלשהי, עלולה לגרום לשבר. היום ניתן להיעזר בטכנולוגיה חדשנית, על מנת לאפשר איחוי מדויק של העצמות וחזרה אופטימלית לתפקוד מלא. החוכמה היא כמובן להיעזר בשירותיו של אורתופד מומחה בתחום כירורגיית כף היד, על מנת להבטיח לעצמכם את התוצאות האידיאליות ביותר.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לאבחן ולייעץ לכם לגבי הטיפול המתאים ביותר במקרים של שבר. ד"ר קדמי הינו מומחה מוביל בתחום ומשמש בתור מנהל המרפאה ביחידת כף היד במרכז הרפואי רבין. מדובר על רופא מנוסה ומקצועי, המחזיק בניסיון עשיר בניתוחים מורכבים של כף היד והמרפק, המעדיף לבצע ניתוחים חדשניים ופחות פולשניים, על פני ניתוחים סטנדרטים, המצריכים חשיפה רחבה.

שבר בכף היד – קווים לדמותו

קודם כל, חשוב לזכור כי אנו נוטים לעשות שימוש קבוע בכפות הידיים שלנו במהלך כל שעות היום. בין אם מדובר על שעות הפנאי או הזמן שלנו בעבודה, בכל מקרה אנו מפעילים את כפות הידיים שלנו ללא הפסקה. הדבר נכון לגבי הקלדה על מחשב, הקלדת הודעות בטלפון, שטיפת כלים, פעילות ספורטיבית וכדומה. אך שבר בכף היד עלול להשבית אותנו לחלוטין, מאחר והוא אינו מאפשר להפעיל את כף היד. למעשה, שבר בכף היד נחשב לתופעה שכיחה יחסית, מאחר ובכל מקרה של נפילה או מעידה, הנטייה הטבעית היא לשלוח את כף היד קדימה, על מנת לבלום את הנפילה. לכן זוהי הפציעה הנפוצה ביותר בקרב קשישים ורוכבים. בחלק מהמקרים העצמות יתאחו מעצמן, באמצעות שימוש בגבס או סד. במקרה של איחוי לא מדויק, הדבר עלול להוביל לשחיקת המפרק וליצירת כאבים כרוניים. לכן היום נפוץ למצוא את השימוש בארטרוסקופיה, לצורך ביצוע אבחון וניתוח זעיר פולשני באותו הטיפול.

שבר בכף היד – כיצד לטפל נכון?

במקרה של שבר חשוב לפנות לאורתופד מומחה לכף היד, במטרה להבטיח לעצמכם את הטיפול האפקטיבי ביותר. הרופא אמור לאבחן את סוג השבר ורמת החומרה שלו, על מנת להחליט לגבי הטיפול היעיל ביותר במצב. סוג הטיפול תלוי כמובן בדרגת הריסוק של העצמות, גיל ומצב בריאותי של החולה, רמת היעילות של גבס או סד, האם מדובר על היד הדומיננטית של המטופל וכמובן רמת החשיבות של היד בעיסוק היומיומי שלו. מכלול השיקולים האלו יאפשר לרופא להחליט האם לטפל בדרך הקונבנציונאלית, או לחילופין, לבחור בארטרוסקופיה. מדובר על ניתוח שאינו מצריך את פתיחת המפרק ומבטיח שיקום והחלמה מהירים יותר. ההליך מותאם במיוחד לשברים מורכבים או שברים שלא התאחו בטיפול הקונבנציונאלי.

אנו במרפאה של ד"ר קדמי נשמח לייעץ ולסייע לכם במקרים של שבר בכף היד. לפרטים נוספים, צרו קשר.

שבר ביד - שבר בכף היד

רוצים להתייעץ איתי?